5028a44eb655e101dd25720970f9dfd8.svg  info@secutek.ro       Transport si plata        Totul despre cumparaturi       Blog

Retragere de la contract

Produsul cumpărat de la magazinul nostru online nu corespunde aşteptărilor dumneavoastră? Atunci îl puteţi returna fără să detaliaţi motivul în termen legal de 14 zile de la primirii lui.

Cum să procedaţi la retur

Aveţi 2 opţiuni de retur a bunurilor.

Înapoi la magazin

Produsul returnat puteţi aduce la oricare dintre magazinele noastre, aduceţi bonul fiscal împreună cu produsul. Verificăm produsul la sucursală şi asigurăm returnarea banilor.  Returnăm banii prin rambursarea lor în contul bancar în termen legal, nu rambursăm în numerar direct la magazin.

Pentru a accelera procesul, vă rugăm să aduceţi produsele, inclusiv şi formularul completat pentru retragere.

Returnare prin poştă

În cazul în care doriţi să returnaţi produsele prin intermediul poştei, procedaţi în felul următor. 

  1. Completaţi şi tipăriţi-vă si Retragerea consunmatorului de la contractul de cumpărare. Datele necesare completării le găsiţi pe factură.
  2. Introduceţi produsele în starea originală.  În acest caz, o să Vă restituim preţul complet al produselor.
  3. Împachetaţi cu grijă produsele, pentru a evita deteriorarea acestora în timpul transportului. Ar fi ideal să le împachetaţi împreună cu formularul de retragere de la contractul de cumpărare.
  4. Trimiteţi produsele către departamentul nostru de reclamaţii:


Secutek.ro - Retragere de la contract
Hrusická 2616/3

141 00 Praga 4

Întrebări frecvente

1. Când se poate utiliza retragerea de la contract fără a specifica un motiv?

Dacă aţi cumpărat produsul din magazinul nostru de internet ca şi consumator ( nu aveţi introdus numărul de identificare pe factură) , aveţi dreptul de a vă retrage de la contract fără a specifica un motiv în termen de 14 zile de la preluarea produselor, în conformitate cu reglementările secţiunii 1829 alin. 1 din NOZ.

Vă puteţi folosi de acest drept în momentul în care produsul nu vă este pe plac dintr-un motiv anume sau nu corespunde aşteptărilor Dumneavoastre.

Puncte importante:

  • dreptul se referă doar la comenzile făcute prin intermediul magazinului online. Nicidecum la produsele cumpărate din magazinele centrale
  • dreptul se referă doar la persoana fizica, nicidecum la persoana juridica (care are pe factură un număr de identificare) 
  • pentru retur aveţi la dispoziţie 14 zile din momentul, în care V-au fost livrate bunurile 

2. La care produse nu se aplică dreptul de retragere din contract fără specificarea unui motiv

Potrivit legii, consumatorul nu se poate retrage de la contract: 

  1. privind prestarea serviciilor, cu condiţia să fie îndeplinite prin acordul său prealabil şi explicit înainte de expirarea termenului de retragere de la contract şi antreprenorul să fi informat consumatorul înainte de încheierea contractului că în acest caz nu are dreptul de retragere de la contract. 
  2. privind furnizarea de produse sau servicii, a căror preţ depinde de fluctuaţiile pieţei financiare indiferent de voinţa antreprenorului şi care poate apărea în perioada de retragere de la contract
  3. privind furnizarea de băuturi alcoolice, care nu pot fi livrate decât după expirarea duratei de 30 de zile şi preţul lor depinde de flictuaţiile pieţei financiare indiferent de voinţa antreprenorului 
  4. privind furnizarea de produse care au fost modificate după voia consumatorului sau pentru persoana sa
  5. privind furnizarea produselor perisabile, precum şi produsele care după livrare au fost amestecate iremediabil cu alte produse
  6. privind lucrări de reparaţii sau de întreţinere în locul specificat de consumator, la cererea acestuia, nu este valabil în cazul în care se efectuează alte reparaţii decât cele solicitate sau se livrează alte piese de schimb decât cele solicitate
  7. privind furnizarea de produse în ambalaj sigilat, pe care consumatorul le-a scos din ambalaj şi nu se poate returna din motive igienice
  8. privind furnizarea de înregistrări audio sau video sau a unui program de calculator, dacă nu a fost deteriorat ambalajul original
  9. privind furnizarea de ziare sau reviste periodice
  10. privind cazarea, transportul, mesele sau utilizarea timpului liber, dacă antreprenorul furnizează aceste servicii într-un timp specificat 
  11. încheiat pe baza licitaţiei publice în conformitate cu Legea licitaţiei publice sau
  12. privind furnizarea de conţinut digital, dacă nu a fost livrat pe un suport material şi a fost livrat cu acordul expres prealabil al consumatorului înainte de expirarea termenului de retragere de la contract şi antreprenorul înainte de încheierea contractului, a informat consumatorul că în acest caz nu are drept de retragere de la contract 
  13. Fac excepţie cazurile, unde retragerea de la contract este convenită în mod explicit.

De obicei, acestea sunt:

  • microcăştile şi seturile studenţeşti pe care le conţin 
  • produse fabricate sau modificate la comandă

3. Când mi se vor restituii banii

Banii pentru produse trimitem în contul dumneavoastră bancar cât mai repede, cel târziu până în 14 zile de la retragerea din contractul de cumpărare, dar nu înainte ca produsele returnate să ajungă la magazin sau înapoi la departamentul nostru de reclamaţii (eventual, înainte să demonstraţi, că produsele returnate ne-au fost livrate deja). Costurile de returnare a produselor sunt suportate în acest caz de către cumpărător.

4. Cum se calculează perioada de 14 zile

Perioada de retragere de la contract durează 14 zile calendaristice, nicidecum lucrătoare, şi începe să fie valabilă din ziua calendaristică următoare după preluarea produselor de către consumator (de ex. clientul preia produsele vineri, perioada de retragere se calculează începând de sâmbătă inclusiv).

Pentru respectarea termenului este decisiv momentul trimiterii formularul de retragere de la contract. Termenul de retragere se consideră valabil, în cazul în care consumatorul trimite o notificare antreprenorului că se retrage de la contract.

 

5. Ce se întâmplă dacă returnez produse incomplete, de ex. fără accesorii?

Pentru a primi întreaga sumă a preţului de achiziţie a produselor cumpărate, produsele returnate trebuie să fie complete, incluzând şi accesoriile, care au fost incluse în pachet la vânzarea acestuia. Dacă produsele sunt returnate fără accesorii, avem dreptul de a reduce restituirea cu valoarea accesoriilor care lipsesc.

6. Ce se întâmplă cu produsele care se deteriorează la utilizare?

Puteţi returna produsul chiar dacă este parţial deteriorat, în acest caz vom avea dreptul de a reduce suma restituită cu partea care reprezintă valoarea redusă a produsului returnat cauzată de deteriorarea acestuia.

 

7. Produsul este cumpărat cu NIF, te poţi retrage din contractul de cumpărare?

În cazul în care sunteţi antreprenor, adică persoană juridică sau persoană care a comandat produsele în timpul activităţii sale comerciale sau în timpul activităţii sale profesionale independente (în comandă este introdus NIF),posibilitatea legală de Retragere din contractul de cumpărare în 14 zile, nu se referă la Dumneavoastră.

Dincolo de obligaţia legală, facilităm firmelor următoarea procedură. 

La returnarea produselor în 3 zile lucrătoare de la cumpărare

  • dacă produsele nu sunt utilizate şi se află în ambalajul original este posibilă restituirea de 100% a preţului de cumpărare sub formă de credit, pe care îl puteţi folosi pentru cumpărarea altor produse* în termen de 6 luni
  • dacă produsele au fost despachetate, percepem o taxă de 20% (minimum 37,20 lei),şi restul se rambursează sub formă de credit, cu care poţi cumpăra alte bunuri* în termen de 6 luni

La returnarea produselor în termen de 4 - 14 zile lucrătoare de la cumpărare 

  • dacă produsele nu au fost utilizate şi se află în ambalajul original, percepem o taxă de 20% (minimum 37,20 lei),şi restul este rambursat sub forma creditului care este valabil la achiziţionarea altor produse* în termen de 6 luni 

 

* La unele produse nu se poate utiliza creditul. Este vorba, în special despre hard disc-uri, carduri de memorie şi accesorii similare.